Fiecare asociatie este persoana juridica separata si fiecare este angajator separat. Nu vad cum ar scade cheltuielile fiecarei asociatii sau daca scaderea ar fi atat de consistenta sa merite asemenea artificii.
Daca pentru o asociatie aceasta persoana ar face curatenie pentru suma de 500 lei/luna, asociatia respectiva ar plati toate impozitele si contributii pentru aceasta suma pe baza CIM.
Daca ar face curatenie si in asociatia cealalta cu aceeasi suma si-aceasta asociatie ar avea de platit la stat aceleasi impozite si taxe. In total persoana angajata separat la cele doua asociatii ar primi 1000 lei/luna.
Nu cred ca prin angajarea doar intr-o singura asociatie, cu un singur CIM, aceasta persoana va accepta o suma mai mica de 1000 lei, stiind foarte clar ca separat ar lua acesti bani.
Iar ca impozite si contributii achitate separat de cele doua asociatii, poate ar ajunge la 300 lei de fiecare asociatie, adica vreo 600 lei in total.
In situatia angajarii la o singura asociatie dar facand curat in ambele, este posibil ca suma toatal de plata ca impozite si contributii sa fie doar de 500 lei in loc de 600 lei. Adica s-ar putea economisi 100 lei impartita celor doua asociatii insemnand cate 50 lei de fiecare.
Adica, de exemplu, la o asociatie de 100 apartamente in loc de 8 lei/luna/apartament, le-ar reveni prin aceasta inginerie sa plateasac doar 7,5 lei/luna/apartament.
Oare merita acesti bani sa facem artificii si sa ne complicam existenta!?
Daca cineva considera ca merita, sa o faca. Poate angaja o persoana la asociatie, sa-i intocmeasca CIM, sa prevada in fisa postului ca trebuie sa intretina curatenia in blocul X si Y, in programul..., chiar daca blocul Y nu este in aceeasi asociatie cu X.
Lunar i se plateste salariul intreg (1000 lei net in exeplul dinainte) de catre asociatia X care achita la stat impozitul si contributiile aferente. Pentru recuperarea partii ce revine asociatiei Y, asociatia X emite factura lunara care va fi achitata de asociatia Y. Restul e o chestiune simpla de contabilitate.