Noiembrie 2024 | Lun | Mar | Mier | Joi | Vin | Sam | Dum |
---|
| | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | | Calendar |
|
|
| Statutul aprobat in ad generala din 22.03.2009 | |
| | Autor | Mesaj |
---|
Toto Admin
Numarul mesajelor : 475 Varsta : 68 Localizare : Iasi Stare de spirit : optimist Data de inscriere : 09/03/2008
| Subiect: Statutul aprobat in ad generala din 22.03.2009 Joi 26 Mar 2009 - 15:03 | |
| ASOCIAŢIA DE PROPRIETARI SCALA Str. A. PANU 21, bl. 7Nov, sc. B, et.1 IAŞI S T A T U T U L Asociaţiei de Proprietari Scala CAPITOLUL 1. Denumirea, forma juridică, durata
Art.1.1. Denumirea asociaţiei este Asociaţia de proprietari Scala.Art.1.2. Asociaţia de proprietari este persoană juridică română de drept privat, autonomă şi nonprofit, constituită în baza prevederilor legale privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari.Art.1.3. Durata de constituire este nelimitată.CAPITOLUL 2. Sediul şi membriiasociaţiei de proprietari
Art.2.1. Asociaţia de proprietari Scala are sediul în strada Anastasie Panu, nr. 21, bloc 7 Noiembrie, scara B, etaj 1, cod 700022, localitatea Iaşi, judeţul Iaşi.Art.2.2. Membrii asociaţiei sunt proprietarii apartamentelor sau spaţiilor cu altă destinaţie decât cea de locuinţă, aflate în proprietate exclusivă, persoane fizice sau juridice, din blocurile: 7 Noiembrie scara A, 7 Noiembrie scara B şi Muntenia scara A. CAPITOLUL 3. Scopul şi obiectul de activitate
Art.3.1. Scopul constituirii asociaţiei de proprietari este administrarea şi gestionarea proprietăţii comune care, pe lângă drepturi, impune obligaţii proprietarilor conform legislaţiei. Art.3.2. Obiectul de activitate al asociaţiei de proprietari urmareşte:a) asigurarea unei bune funcţionări a condominiului ;b) reglementarea modului de folosire, întreţinere, reparare, înlocuire şi modificare a părţilor comune; c) urmărirea comportării în timp a construcţiei pe toată durata de existenţă a acesteia;d) stabilirea principiilor şi criteriilor managementului financiar.CAPITOLUL 4. Patrimoniul asociaţiei de proprietari
Art.4.1. Mijloacele materiale se compun din: mobilier, unelte, materiale pentru curăţenie şi iluminat, consumabile necesaredesfăşurării activităţii şi altele asemenea, dobândite legal.Art.4.2. Mijloacele băneşti sunt constituite din sumele în casă şi conturi bancare provenite din:a) Încasarea cotelor lunare aferente cheltuielilor de intreţinere;b) Fondul de rulment constituit prin contribuţia fiecărui proprietar;c) Fondul de reparaţii având ca sursă contribuţia proprietarilor sau sumele redistribuite din chirii, publicitate, penalizări, etc; d) Alte sume provenite din sponsorizări, contribuţii personale, dobânzi bancare, chirii, publicitate, etc. CAPITOLUL 5. Structura organizatorică Secţiunea 1. Adunarea Generală
Art.5.1. Asociaţia de proprietari este condusă de adunarea generală.Art.5.3. Adunarea generală se întruneste cel putin o dată pe an conform legislatiei şi hotărârii proprietarilor.Art.5.4. Pentru ca hotărârile adunării generale să fie valabile, este necesară prezenţa majorităţii membrilor asociaţi (50%+1), personal sau prin reprezentant. În cazul în care cvorumul nu este întrunit, adunarea generală va fi convocată la odată ulterioară, când proprietarii prezenţi pot hotărî, cu majoritatea voturilor celor prezenţi, asupra problemelor înscrise pe ordinea de zi, indiferent de numărul celor prezenţi.Art.5.5. Fiecare proprietar are dreptul la un vot pentru proprietatea sa. Pentru hotărârile cu privire la stabilirea fondurilor deinvestiţii pentru consolidare, reabilitare şi modernizare, votul fiecărui proprietar are o pondere egală cu cota-parte din proprietatea comună;Art.5.6. Proprietarul poate fi reprezentat în adunarea generală de către un membru al familiei sau de către un alt membru al asociaţiei care are o împuternicire scrisă şi semnată de către proprietarul în numele căruia votează. Un membru alasociaţiei de proprietari poate reprezenta unul sau mai mulţi membri absenţi, dacă prezintă împuternicire semnată de către proprietarii în numele cărora votează.Art.5.7. Hotărârile adunării generale sunt obligatorii şi pentru proprietarii din condominiu care nu au fost prezenţi la adunarea generală, precum şi pentru proprietarii care nu sunt membri ai asociaţiei de proprietari. Art.5.8. Hotărârile adunării generale se consemnează într-un registru de procese-verbale, care se păstrează la sediul asociaţiei de proprietari; procesul verbal se semnează de membrii comitetului executiv. Art.5.9. Adunarea generală are următoarele atribuţii principale:a) Alege şi revocă din funcţie preşedintele, membrii comitetului executiv şi cenzorul sau membrii comisiei de cenzori;b) Mandatează comitetul executiv reprezentat de preşedintele asociaţiei pentru angajarea şi eliberarea din funcţie apersoanalului;c) Adoptă sau amendează hotărârile, deciziile, regulile şi regulamentele asociaţiei de proprietari;d) Hotărăşte asupra naturii şi volumului mijloacelor materiale şi băneşti necesare desfăşurării activităţii asociaţiei de proprietari;e) Hotărăşte asupra tuturor problemelor asociaţiei de proprietari în conformitate cu legislaţia în vigoare.Secţiunea 2. Comitetul executiv
Art.5.10. Proprietarii vor alege în adunarea generală membrii comitetului executiv; mandatul celor aleşi este de 2 ani. Numărul membrilor comitetul executiv va fi stabilit de adunarea generală a asociaţiei de proprietari, un număr impar şi nu mai mic de 3.Art.5.11. Comitetul executiv va acţiona în numele proprietarilor în ceea ce priveşte administrarea şi funcţionalitatea condominiului.Art.5.12. Comitetul executiv, reprezentat de preşedintele asociaţiei de proprietari, are următoarele atribuţii:a) Duce la îndeplinire hotărârile adunării generale şi urmăreşte respectarea prevederilor legale şi statutului asociaţiei de proprietari;b) Emite decizii scrise pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor adunărilor generale cu respectarea prevederilor legale, statutului, precum şi alte decizii ce privesc activitatea asociaţiei de proprietari; c) Întocmeşte proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi pregăteşte desfăşurarea adunărilor generale;d) Reglementează folosirea, întreţinerea, repararea şi modificarea părţilor proprietăţii comune şi decide cu privire la consumurile aferente proprietăţii comune, în conformitate cu legislaţia în vigoare; e) Supraveghează desfăşurarea tuturor activităţilor din cadrul asociaţiei de proprietari, în mod special situaţia încasărilor şiplăţilor;f) Iniţiază acţiuni în instanţă sau apără în procese, în numele asociaţiei de proprietari sau în numele proprietarilor membri ai asociaţiei, interesele legate de clădire; poate decide angajarea unui avocat în acest scop; g) Stabileşte sistemul propriu de penalizări al asociaţiei de proprietari pentru restanţele de plată ce privesc cheltuielile asociaţiei de proprietari;h) Gestionează situaţiile excepţionale şi de criză conform legii;i) Exercită alte atribuţii care i-au fost conferite prin hotărârile adunării generale sau prin legislatie;Art.5.13. Şedinţele comitetului executiv se desfăşoară lunar şi se convoacă de preşedintele asociaţiei sau de jumătate plus unu din numărul membrilor comitetului.Art.5.14. Deciziile comitetului executiv se consemnează în registrul de decizii al comitetului executiv şi se aduc la cunoştinţăproprietarilor prin afişare la avizier. Art.5.15. Comitetul executiv angajează sau demite personalul, încheie sau reziliază contracte în ceea ce priveşte activitatea de administrare şi întreţinere a clădirii, a părţilor comune ale construcţiei, a instalaţiilor, precum şi pentru alte activităţi conform cu scopul asociaţiei: administrare, contabilitate, casierie, îngrijire, mecanică, instalaţii etc. Art.5.16. Comitetul executiv preia toate obligaţiile şi răspunderile privind activitatea de management pe perioada cât asociaţia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indiferent de cauze. Secţiunea 3. Comisia de cenzori
Art.5.17. Proprietarii vor alege în adunarea generală un cenzor sau o comisie de cenzori cu un mandat de 2 ani.Art.5.18. Dacă dintre membrii asociaţiei de proprietari nu se poate alege cenzorul sau comisia de cenzori, atunci adunarea generală va mandata comitetul executiv pentru angajarea unui cenzor din afara asociaţiei de proprietari, pe bază de contract sau convenţie de prestări de servicii conform legii.Art.5.19. Cenzorul sau cenzorii aleşi ai asociaţiei de proprietari pot fi remuneraţi pe baza unui contract de mandat, conform hotărârii adunării generale a proprietarilor. Art.5.20. Cenzorul sau comisia de cenzori a asociaţiei de proprietari are, în principal, următoarele atribuţii conform legii: a) Verifică legalitatea actelor şi documentelor întocmite, a hotărârilor, deciziilor, regulilor şi a regulamentelor;b) Verifică gestiunea financiar-contabilă;c) Cel puţin o dată pe an, întocmeşte şi prezintă adunării generale rapoarte asupra activităţii şi gestiunii asociaţiei de proprietari, propunând măsuri. | |
| | | Toto Admin
Numarul mesajelor : 475 Varsta : 68 Localizare : Iasi Stare de spirit : optimist Data de inscriere : 09/03/2008
| Subiect: Re: Statutul aprobat in ad generala din 22.03.2009 Joi 26 Mar 2009 - 15:15 | |
| Secţiunea 4. Preşedintele asociaţiei
Art.5.21. Preşedintele asociaţiei de proprietari este ales de adunarea generala pentru o perioadă de 2 ani ca şi membrii comitetului executiv. Art.5.22. Preşedintele asociaţiei de proprietari urmăreşte îndeplinirea obligaţiilor ce revin proprietarilor şi punerea în aplicare a deciziilor comitetului executiv. Art.5.23. Preşedintele asociaţiei de proprietari urmăreşte ţinerea la zi a documentelor privitoare la activitatea asociaţiei de proprietari.Art.5.24. În cazul în care preşedintele se află în imposibilitatea de a-şi exercita atribuţiile, acestea vor fi îndeplinite de către un vicepreşedinte, numit de preşedintele asociaţiei de proprietari dintre membrii comitetului executiv, urmând ca în termen de 90 de zile de la data când s-a constatat indisponibilitatea să fie convocată o adunare generală pentru a alege un nou preşedinte. Art.5.25. Preşedintele asociaţiei de proprietari poate fi remunerat, pe bază de contract de mandat, în limitele bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat prin hotărâre a adunării generale. Art.5.26. Asociaţia de proprietari este reprezentată de preşedinte la încheierea şi derularea contractelor . Acesta îşi asumă obligaţii în numele asociaţiei; reprezintă asociaţia de proprietari în relaţia cu terţii, inclusiv în acţiunile judecătoreşti iniţiatede asociaţie împotriva unui proprietar, membru al asociaţiei, care nu şi-a îndeplinit obligaţiile faţă de asociaţie sau în procesele iniţiate de un proprietar, care contestă o decizie a asociaţiei; pentru acţiuni in instanţă poate angaja un avocat.Art.5.27. Verifică cererile, reclamaţiile şi sesizările de la proprietari sau terţi, pe care le supune dezbaterii comitetului executiv dacă este necesar; Art.5.28. Îndeplineşte orice alte atribuţiuni conform legislaţiei. CAPITOLUL 6. Administrarea asociaţiei de proprietari
Art.6.1. Activitatea de administrare a condominiului include administrarea tehnică, contabilitatea şi casieria. Art.6.2. Asociaţia de proprietari angajează persoane fizice pentru funcţia de administrator sau încheie contracte cu persoane juridice pentru realizarea, sau furnizarea serviciilor necesare administrării, întreţinerii, investiţiilor şi reparaţiilor asupra proprietăţii comune.Art.6.3. Administratorul trebuie să prezinte garanţii morale, materiale şi profesionale acceptate de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari pe care urmează să o administreze.Art.6.4. Administratorul asigură managementul de proprietate al condominiului prin prestarea serviciilor conform atribuţiilor, obligaţiilor şi responsabilităţilor atribuite de comitetul executiv, în condiţiile legislaţiei în vigoare; îndeplineşte orice alte obligaţii prevăzute de lege, precum şi cele stabilite prin contractul încheiat cu asociaţia de proprietari.Art.6.5. Contabilul răspunde de organizarea şi conducerea contabilităţii, în condiţiile legii, conform obligaţiilor prevăzute în contractul încheiat cu asociaţia de proprietari.Art.6.6. Casierul răspunde de efectuarea operaţiunilor de încasări şi plăţi în numerar, cu respectarea prevederilor legale.CAPITOLUL 7. Veniturile şi cheltuielile asociaţiei de proprietari
Art.7.1. Pentru fiecare an fiscal ce urmează, comitetul executiv va pregăti şi va prezenta în adunarea generală un buget anual de venituri şi cheltuieli, suficient pentru a acoperi cheltuielile asociaţiei de proprietari, inclusiv fondurile necesare. Bugetul de venituri şi cheltuieli se aprobă prin votul majorităţii simple a adunării generale a asociaţiei de proprietari. Art.7.2. Toţi proprietarii au obligaţia să plătească lunar, conform listei de plată afişată cotele de cheltuieli, inclusiv celeaferente fondurilor asociaţiei de proprietari. Art.7.3. Veniturile obţinute de asociaţia de proprietari din activităţi economice sau din alte activităţi desfăşurate se evidenţiază ca fond special şi se vor utiliza pentru îmbunătăţirea confortului şi eficienţei condominiului, pentru repararea proprietăţii comune; În aceste venituri se cuprind şi cele obţinute din închirierea unor spaţii aflate în proprietate comună indiviză, a spaţiilor pentru instalarea de reclame, firme luminoase, precum şi alte venituri obţinute din orice sursă, în condiţiile legii. Aceste venituri se constituie ca surse proprii ale asociaţiei de proprietari, nu se plătesc proprietarilor, nu pot fi folosite la constituirea sau la completarea fondului de rulment şi nu pot fi folosite la plata facturilor emise de furnizorii de servicii publice de utilităţi. Art.7.4. Cheltuielile asociaţiei de proprietari sunt următoarele:a) cheltuieli pe cota-parte indiviză, în funcţie de suprafaţa utilă a proprietăţii individuale; b) cheltuieli pe număr de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în proprietăţi individuale; c) cheltuieli pe consumuri individuale; d) cheltuieli pe beneficiari, aferente serviciilor individuale ale proprietarilor, dar gestionate financiar prin intermediul asociaţiei de proprietari; e) cheltuieli pe consumatori tehnici; f) cheltuieli de altă natură. Art.7.5. Cheltuielile efectuate de asociaţia de proprietari pentru plata unor servicii de utilităţi publice sau de altă natură, legate de proprietăţile individuale din condominiu şi care nu se facturează individual pe fiecare dintre acestea, se repartizează după acelaşi criteriu care a stat la baza emiterii facturii. Art.7.6. Fondul de rulment este suma necesară pentru achitarea în avans (anterior afişării listelor) a facturilor furnizorilor de utilităţi şi servicii şi acoperirea cheltuielilor administrative. Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesară pentru acoperirea cheltuielilor lunare înregistrate de asociaţia de proprietari în anul expirat, conform legii.Art.7.7. Fondul de rulment încasat se poate restitui în situaţia pierderii calitaţii de proprietar, dacă prin actele de transmitere a dreptului de proprietate sau a folosinţei locuinţei nu se stipulează altfel, precum şi în situaţiile în care cheltuielile lunare scad, la cererea proprietarului.Art.7.8. Fondul de reparaţii se aprobă prin hotărârea adunării generale. Se formează prin contribuţia aferentă fiecărei proprietăţi conform legii şi se completează cu sumele provenite din alte venituri: chirii şi taxe instituite de asociaţie pentru folosinţa spaţiilor şi / sau a instalaţiilor comune de către proprietarii din asociaţie sau de către persoane fizice sau juridice din afara asociaţiei.Art.7.9. Fondul de reparaţii constituie sursa principală de plată a lucrărilor de reparaţii, întreţinere a spaţiilor şi instalaţiilor comune. Suma încă nefolosită, nu se restituie depunătorului şi rămâne la asociaţie chiar la pierderea calitatii de asociat. Art.7.10. Cotele de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari, calculate pentru fiecare proprietar din condominiu, vor fi achitate de aceştia în termenul legal de plată, care trebuie să fie înscris în lista de plată respectivă.CAPITOLUL 8. Drepturile şi obligaţiile proprietarilor
Art.8.1. Membrii asociaţiei de proprietari au dreptul să participe la adunarea generală a proprietarilor, să candideze, să aleagă şi să fie aleşi în structura organizatorică a asociaţiei de proprietari. Pentru a beneficia de dreptul de a fi ales, persoana în cauză trebuie să aibă capacitate deplină de exerciţiu.Art.8.2. Proprietarii au dreptul să cunoască toate aspectele ce ţin de activitatea asociaţiei şi au acces, la cerere, la oricedocument al acesteia.Art.8.3. Proprietarul poate aduce îmbunătăţiri sau modificări proprietăţii sale individuale, cu respectarea prevederilor legalereferitoare la autorizarea de către autoritatea publică locală a modificărilor constructive. Art.8.4. Proprietarul este obligat să menţină proprietatea sa individuală în stare bună, pe propria cheltuială. Art.8.5. Cu un preaviz de 5 zile, proprietarul este obligat să accepte accesul în apartamentul sau în spaţiul său al unui delegat al asociaţiei, atunci când este necesar să se inspecteze, să se repare ori să se înlocuiască elemente din proprietatea comună, la care se poate avea acces numai din respectivul apartament sau spaţiu. Fac excepţie cazurile de urgenţă, când accesul se poate face fără preaviz. Art.8.6. Dacă proprietarul unui apartament ori spaţiu sau oricare altă persoană care acţionează în numele său provoacă daune oricărei părţi din proprietatea comună sau unui alt apartament ori spaţiu, respectivul proprietar sau respectiva persoană are obligaţia să repare stricăciunile ori să plătească cheltuielile pentru lucrările de reparaţii conform legii. Art.8.7. Proprietarii care îşi înstrăinează apartamentele sau spaţiile cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă sunt obligaţi ca la întocmirea formelor de înstrăinare să facă dovada achitării la zi a cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari. Art.8.8. Fiecare proprietar este obligat să işi menţină proprietatea imobiliară (proprietatea individuală şi cota-parte de proprietate comună indiviză aferentă acesteia) în bună stare şi este răspunzător de daunele provocate din cauza neîndeplinirii acestei obligaţii.Art.8.9. Proprietarii de apartamente şi spaţii cu altă destinaţie decât cea de locuinţă, indiferent dacă fac parte sau nu din asociaţia de proprietari, sunt obligaţi să platească cotele de întreţinere obişnuite sau speciale către asociaţia de proprietari, pentru a se putea acoperi toate cheltuielile comune ale clădirii.Art.8.10. Proprietarul are datoria să semnaleze în timp util orice problemă care apare la instalaţiile de folosinţă comună.Art.8.11. Proprietarii care nu participă la luarea hotărârilor, deciziilor şi la desfăurarea activităţilor în cadrul asociaţiei de proprietari, au obligaţia să le respecte şi să nu aducă prejudicii morale celorlalţi proprietari asociaţi sau celor care desfăoşară activităţi pentru asociaţie.Art.8.12. Pentru spaţii sau elemente din proprietatea comună folosită în interes personal, proprietarii au obligaţia să încheie cu asociaţia de proprietari contracte de închiriere sau alte contracte legale ce se negociază cu comitetul executiv.Art.8.13. Fiecare proprietar, chiriaş sau ocupant al unui apartament ori spaţiu cu altă destinaţie decât cea de locuinţă are obligaţia să se conformeze legilor, prezentului statut, regulilor, regulamentelor, hotărârilor şi deciziilor adoptate legal de asociaţia de proprietari.CAPITOLUL 9. Dizolvarea asociaţiei de proprietari
Art.9.1. Asociaţia de proprietari se va putea dizolva în următoarele cazuri:a) Când scopul pentru care a fost legal înfiinţată nu se îndeplineşte;b) Prin hotărârea adunării generale a asociaţiei de proprietari, în vederea schimbării structurii sau divizării acesteia.c) În cazuri pervăzute de lege. Art.9.2. În momentul dizolvării, patrimoniul asociaţiei de proprietari va fi distribuit proprietarilor proporţional cu cotele-părţi din proprietatea comună sau, dacă este cazul, după cota de participare a proprietarilor la constituirea bunurilor asociaţiei, după lichidarea datoriilor conform legii.CAPITOLUL 10. Dispoziţii finale
Art.10.1. Activitatea asociaţiei de proprietari se desfăşoară cu respectarea legislaţiei muncii, a legislaţiei din domeniul financiar-contabil, sănătate, administraţie locală, reglementări stabilite de ministere de resort şi consiliul local.Art.10.2. În oricare situaţie, problemă de administrare a asociaţiei, drepturi, obligaţii, necuprinse în actualul statut, se aplică legislaţia actuală sau viitoare în materie.Art.10.3. În cazul schimbării legislaţiei, comitetul executiv sub conducerea presedintelui, va aplica legislaţia nouă, chiar dacă nu corespunde cu actualul statut, fără a fi nevoie să se modifice statutul. Art.10.4. Statutul asociaţiei poate fi amendat, schimbat sau modificat prin act adiţional de către adunarea generală cu respectarea legislaţiei în vigoare.Art.10.5. Solutionarea litigiilor dintre asociaţia de proprietari şi terţe persoane fizice sau juridice române este de competenţa instanţelor judecătoreşti române. Art.10.6. Pentru recuperarea debitelor şi a penalizărilor aferente, asociaţia de proprietari va putea chema în justiţie pe cei care nu işi achita sumele datorate mai mult de 90 de zile. Executarea hotărârilor judecâtoreşti se va face conform legii. Art.10.7. Prezentul statut a fost redactat în 3 exemplare şi a fost adoptat în adunarea generală a Asociaţiei de Proprietari Scala din data de 22.03.2009Preşedinte,Ec. Adrian Totolici | |
| | | | Statutul aprobat in ad generala din 22.03.2009 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |