Civic Iasi


 
AcasaAcasa  PortalPortal  CalendarCalendar  GalerieGalerie  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  
Ultimele subiecte
» liste plata iunie 2017
Ieri la 17:49 Scris de ciubotaru savasta

» Lista plata iulie 2017
Vin 21 Iul 2017 - 11:09 Scris de ciubotaru savasta

» Lista plata mai 2017
Lun 19 Iun 2017 - 9:56 Scris de ciubotaru savasta

» Lista plata aprilie 2017
Lun 22 Mai 2017 - 18:04 Scris de ciubotaru savasta

» Lista plata martie 2017
Vin 21 Apr 2017 - 10:35 Scris de ciubotaru savasta

» Vand apartament
Dum 2 Apr 2017 - 13:55 Scris de Toto

» Lista de plata februarie 2017
Mier 29 Mar 2017 - 15:20 Scris de Toto

» Furnizarea apei potabile va fi întreruptă pe străzile G.Ureche și A.Panu (parțial)
Lun 13 Mar 2017 - 10:03 Scris de Toto

» Caut sa cumpar apartament in zona
Mier 1 Mar 2017 - 17:29 Scris de Bogdanvuza

» Lista de plata ianuarie 2017
Lun 27 Feb 2017 - 11:26 Scris de Toto

» Lista de plata decembrie 2016
Joi 26 Ian 2017 - 8:35 Scris de Toto

» Lista de plata noiembrie 2016
Vin 23 Dec 2016 - 8:56 Scris de Toto

August 2017
LunMarMierJoiVinSamDum
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
CalendarCalendar

Distribuiți | 
 

 Repartizare cheltuieli

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
doris2001



feminin
Numarul mesajelor : 5
Varsta : 50
Data de inscriere : 28/07/2016

MesajSubiect: Repartizare cheltuieli   Joi 28 Iul 2016 - 5:06

E legal să ni se pună la plată o lucrare de montare geam Termopan (3 ochiuri ce costă 1.600 lei) la etajul 4 al scării noastre, fără a ne anunța cu cel puțin o lună înainte (nu era o lucrare urgentă), și fără a se face un tabel în care să existe semnăturile a 1/2 + 1 din cei 16 proprietari ai scării noastre, pentru a da girul începerii lucrării, demonstrându-se astfel că sunt toți în cunoștință de cauză ? Menționez că noi am văzut un afiș pe ușa scării în care ni se spunea ca a doua zi se va începe lucrarea, noi, cei 16 proprietari ai scării neștiind nimic despre aceasta lucrare decisă „în spatele ușilor închise“ !
Și mai știm ca Legea 230/2007 spune că reparațiile ce se fac în Asociație se plătesc din Fondul de Reparații, însă „șefii“ ne cer și bani direct, nouă, proprietarilor. Pentru ce se mai adună bani în acel Fond de Reparații, care e alimentat și din Fondul de Penalizări ?
Ori se iau bani din acel Fond, ori plătim noi direct lucrarea - ce înseamnă bulibășeala asta ? Nu pot exista două sisteme de plată !
Sus In jos
Toto
Admin


masculin
Numarul mesajelor : 474
Varsta : 60
Localizare : Iasi
Stare de spirit : optimist
Data de inscriere : 09/03/2008

MesajSubiect: Re: Repartizare cheltuieli   Joi 28 Iul 2016 - 7:49

Intrebati presedintele pe care l-ati ales si soliciatti sa va raspunda la toate intrebarile.
Da, este legal sa se puna la plata orice lucrare facuta pentru imbunatatirea confortului.
Nu exista in legislatie prevederea ca lucrarea sa se anunte cu o luna inainte si nici sa se inceapa doar dupa ce semnaeza proprietarii. Repartiile care nu sunt urgente (asa cum sunt de exemplu avariiile), se stabilesc, se discuta si se cuprind in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat in adunarea generala.
Asociatia este obligata sa tina adunarea generala cel putin odata pe an, obligatoriu in primul trimestru al fiecarui an.
Cheltuielile cu repartiile se repartizeaza pe proprieatri in functie de cota parte indiviza (suparafata utila a apartamentelor) si se suporta din fondul de reparatii sau se repartizeaza direct pe listele de plata in situatiua cand fondul de reparatii este insuficient ori rezervat pentru o alta lucrare planificata.
Asociatia o conduce si administreaza vecinii dumneavoastra pe care i-ati ales in comitetul executiv. Discutati cu ei toate aceste probleme.

_________________
Cu mici exceptii avem vecini normali!
Sus In jos
http://scala.forumgratuit.ro
doris2001



feminin
Numarul mesajelor : 5
Varsta : 50
Data de inscriere : 28/07/2016

MesajSubiect: Re: Repartizare cheltuieli   Dum 31 Iul 2016 - 9:05

Suntem siguri că nu s-a votat în Adunarea Generală această reparație (costul ei) în Bugetul A.P. din 2016 - în plus, nu era o urgență această lucrare scumpă. Nu trebuiau obligatoriu montate cele 3 ochiuri de geam Termopan, tocmai la etajul 4 (fără a putea fi folosite de ceilalți proprietari, de la etajele inferioare). Se putea reface lemnăria cu costuri minime, nu cu Termopan. Dacă ar fi așa, ne-am „blinda“ toți proprietarii cu Termopane pe toate cele 4-5 etaje ale scărilor, cheltuind inutil sume uriașe !
Conducerea A.P. a contactat și executat pe ascuns și alte lucrări pe casa scărilor (acestea fiind proprietăți comune ale locatarilor scării respective) în numele și pe banii proprietarilor de pe acea scară, fără a-i informa în prealabil despre acestea cu o lună înainte (știind că nu sunt lucrări urgente, precum țevi sparte, înfundate, etc.) și fără a se face un tabel nominal cu semnăturile a cel puțin 9 proprietari din 16 !
Dubios e că afișul cu anunțul lucrării a venit cu o zi înainte de a veni firma pentru montarea Termopanului, noi, cei 16 proprietari ne-mai-având nicio reacție ... ca și cum am fost forțați să acceptăm pe banii noștri lucrarea impusă de „șefi“, împotriva voinței noastre !
Nu ar fi trebuit inițial aprobarea lucrării prin semnăturile a minim 50% + 1 dintre cei 16 proprietari, adică să fi semnat minim 9 dintre ei, deoarece asta-i regula dacă vorbim de cheltuieli pe o proprietate comună ? Nici măcar 99% dintre locatarii scării noastre nu știau că se va face o lucrare inutilă și scumpă, pe buzunarul nostru, fără a ni se cere acceptul ! Legea 230/2007, Art.39 spune: „Proprietatea comună poate fi utilizată de către terți (...) numai cu acordul majorității proprietarilor membri ai Asociației și al celor direct afectați de vecinătate.“ NOTĂ: Articolul clarifică faptul că pentru orice acțiune într-un Condominiu trebuie acceptul a 1/2+1 !
Faceți calculul, dacă s-ar pune la fiecare etaj 3 ochiuri de geam Termopan, ar costa 1.600 lei x 5 etaje = 8.000 lei, împărțiți la 16 proprietari, ar reveni 500 lei de proprietar de apartament ! Deja se întrece orice limită, știind că scara noastră arată jalnic și că n-a fost reparată de zeci de ani, dar ni se cer bani pentru alte probleme ne-urgente precum acele geamuri Termopan ! „Șefii“ A.P. sunt aleși pentru a nu discrimina și păgubi proprietarii, însă ei fac exact invers, și asta în mod repetat, inclusiv la alte scări.
Pai, dacă o ținem în ritmul ăsta, acești așa-ziși „șefii“ ai A.P. vor hotărî în numele și pe banii noștri, să facă și o piscină în fața scării !
APROPO, AM CONSTATAT CĂ PRIN ACESTE GEAMURI TERMOPAN PUSE DOAR LA UN ETAJ NU SE MENȚINE „ASPECTUL ARMONIOS ȘI UNITAR AL ÎNTREGII SCĂRI (CLĂDIRI)“, ÎNCĂLCÂNDU-SE LEGEA 230/2007 PRIN ARTICOLUL 16 - (1) „Proprietarii sunt obligați să ia măsuri pentru consolidarea sau modernizarea clădirii, potrivit prevederilor legale. INDIFERENT DE NATURA INTERVENȚIILOR, SE VA AVEA ÎN VEDERE MENȚINEREA ASPECTULUI ARMONIOS ȘI UNITAR AL ÎNTREGII CLĂDIRI.“ � NOTĂ: Dacă s-a montat geam Termopan doar la etajul 4, e clar că se încalcă și acest Art.16. Astfel, ar fi trebuit montate la fiecare etaj geamuri Termopan, să nu strice aspectul clădirii ... dar cu siguranță locatarii acelei scări n-ar fi aprobat asemenea cheltuieli fără sens ! Montarea termopanelor duce la suplimentarea forțelor care acționează în prezent asupra elementelor de construcție, care au și crăpături.

۞ Legea 230/2007, Art. 56 - (1) Constituie contravenții următoarele fapte: ... b) neîndeplinirea atribuțiilor de către Președinte, membrii Comitetului Executiv, cenzori, administrator de imobil; e) modificarea aspectului proprietății comune, precum și a elementelor constructive ale clădirii fără aprobările și autorizațiile legale; g) neîndeplinirea atribuțiilor prevăzute la Art. 48.1 => Litera g) a fost introdusă prin Legea nr.17/2016, care spune: Art. 48.1 - Asociația de Proprietari, prin grija președintelui, va afișa lunar, la vedere, lângă lista de plată a cheltuielilor Asociației, modalitatea de calcul în urma căreia au rezultat sumele lunare de plată ale proprietarilor. Modalitatea de calcul va conține și va arăta explicit toate costurile și sumele care formează totalul de plată al proprietarilor, respectiv modul de calcul și de repartizare a acestor cheltuieli."
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Repartizare cheltuieli   

Sus In jos
 
Repartizare cheltuieli
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Civic Iasi :: Asociatia de proprietari :: Legislatie-
Mergi direct la: