Civic Iasi


 
AcasaAcasa  PortalPortal  CalendarCalendar  GalerieGalerie  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  
Ultimele subiecte
» liste plata august 2017
Lun 18 Sept 2017 - 18:15 Scris de ciubotaru savasta

» liste plata iunie 2017
Lun 21 Aug 2017 - 17:49 Scris de ciubotaru savasta

» Lista plata iulie 2017
Vin 21 Iul 2017 - 11:09 Scris de ciubotaru savasta

» Lista plata mai 2017
Lun 19 Iun 2017 - 9:56 Scris de ciubotaru savasta

» Lista plata aprilie 2017
Lun 22 Mai 2017 - 18:04 Scris de ciubotaru savasta

» Lista plata martie 2017
Vin 21 Apr 2017 - 10:35 Scris de ciubotaru savasta

» Vand apartament
Dum 2 Apr 2017 - 13:55 Scris de Toto

» Lista de plata februarie 2017
Mier 29 Mar 2017 - 15:20 Scris de Toto

» Furnizarea apei potabile va fi întreruptă pe străzile G.Ureche și A.Panu (parțial)
Lun 13 Mar 2017 - 10:03 Scris de Toto

» Caut sa cumpar apartament in zona
Mier 1 Mar 2017 - 17:29 Scris de Bogdanvuza

» Lista de plata ianuarie 2017
Lun 27 Feb 2017 - 11:26 Scris de Toto

» Lista de plata decembrie 2016
Joi 26 Ian 2017 - 8:35 Scris de Toto

Octombrie 2017
LunMarMierJoiVinSamDum
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
CalendarCalendar

Distribuiți | 
 

 Un bloc "fara stapan" - ce e de facut ?

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Ionut



Numarul mesajelor : 2
Data de inscriere : 16/09/2011

MesajSubiect: Un bloc "fara stapan" - ce e de facut ?   Vin 16 Sept 2011 - 10:42

Buna ziua ,
de curand m-am mutat intr-un bloc care la prima vedere parea ok , dar dupa ce am facut mici "investigatii" am descoperit ca sunt numai probleme si nimeni , nu vrea , nu poate sau nu doreste sa le rezolve .

Prima problema e ca luna de luna sunt trecute pierdere la apa rece de 60-80 mc care se impart la nr de proprietari de la cele 2 scari , care sunt arondate APOMETRULUI de la rajac.Am intrebat administratorul de ce nu face nimic pentru a remedia situatia , si raspunsul a fost unul naucitor - nu e treaba ei - trebuie ca noi proprietarii sa ne strangem , sa rezolvam problema !?!?!

din ceeea ce am citit pe net un administrator are raspunder si atributii de genul :

 raspunderea fata de functionalitatea si integritatea elementelor proprietatii comune, fata de mijloacele materiale ale asociatiei de proprietari si de utilizarea in bune conditii a acestora;
 procurarea mijloacelor materiale necesare intretinerii si reparatiilor curente ale elementelor proprietatii comune; raspunderea asupra integritatii acestora;
 urmarirea realizarii contractelor cu persoane fizice sau juridice pentru: reparatii, inchirierea unor spatii sau elemente din proprietatea comuna, activitati sociale si alte tipuri de activitati;
 supravegherea executiei lucrarilor de reparatii si de intretinere si participarea la receptia lor, consemnand finalizarea acestora; asigura efectuarea de plati corespunzatoare stadiului lucrarii;
 inspectarea proprietatii individuale in vederea inlaturarii defectelor aparute la instalatiile de folosinta comuna si a eliminarii pierderilor care determina cresterea nejustificata a cheltuielilor asociatiei de proprietari (scurgeri de apa etc.).


Nu e corect ca ASOCIATIA sa se sesizeze si sa remedieze problema , evident pe banii propietarilor ?

A doua problema e ca doresc a se schimba usile de la intrarea in bloc cu sui termopan si a se monta interfon . Care e legislatia in vigoare legat de aceste subiecte ? Cati proprietari trebuie sa isi dea acordul ? Se aplica regula ca la AGA 50%+1 ? Daca se obtine acordul proprietarilor cine trebuie sa raspunda de lucrare, ASOCIATIA sau noi proprietarii (nu e nevoie de licitatie sau de minim 3 oferte?)

Si ultima si cea mai grava din punctul meu de vedere e ca la parterul blocului are loc o activitate ilegala de videochat , nu sunt declarate numarul real de persoane , nu e declarat punct de lucru sau societate , nu s-a obtinut nici un acord din partea proprietarilor invecinati etc etc
S-au facut sesizari la 112 , pt ca de multe ori acestia nu respecta programul de odihna , s-a facut sesizare la ITM , au venit dar nu li s-a permis accesul in casa , s-a redirectionat plangerea catre IJP , dar cu toate acestea in continuare se desfasoara fara menajamente activitatea .

O ultima intrebare : ce trebuie sa facem noi ca proprietari daca dorim sa schimbam ASOCIATIA , adica sa ne arondam la alta , "unde se face treaba" , pentru ca aici COMITETUL EXECUTIV nu se reuneste nici macar la 3 luni , ADMINISTRATOR-ul - "nu e treaba ei" etc , iar PRESEDINTA ori nu vrea ori nu poate sa faca ceva din pricina CENZOR-ului SI ADMINISTRATOR-ului care se pare ca fac toate "miscarile"

Va multumesc
Sus In jos
Toto
Admin


masculin
Numarul mesajelor : 474
Varsta : 61
Localizare : Iasi
Stare de spirit : optimist
Data de inscriere : 09/03/2008

MesajSubiect: Re: Un bloc "fara stapan" - ce e de facut ?   Vin 16 Sept 2011 - 22:01

Pentru a va lamuri de felul cum trebuie sa se desfasoare activitatea intr-o asociatie de proprietari, puteti sa lecturati legea 230/2007 si HG 1588/2007 - norme de aplicare a legii.
Le gasiti si pe acest forum si in monitorul oficial accesabil prin link-ul din partea de jos a acestei pagini.

Asociatia de proprietari, in adunarea generala, isi alege un comitet executiv si-un presedinte. Acestia conduc asociatia pana la adunarea urmatoare.
Administratorul este angajat de comitetul executiv, condus de presedinte. administratorul pune in practica deciziile comitetului executiv (adica face ceea ce-i spune presedintele). Sigur ca activitatea administratorului trebuie sa se desfasoare cu respectarea legii.
Asa ca toate nemultumirile dumneavoastra trebuie sa le aduceti la cunostinta presedintelui, in scris, solicitant raspuns si rezolvare.

Daca lucrurile nu merg bine, ultima solutie este convocarea adunarii generale si schimbarea actualei conduceri.

_________________
Cu mici exceptii avem vecini normali!
Sus In jos
http://scala.forumgratuit.ro
Ionut



Numarul mesajelor : 2
Data de inscriere : 16/09/2011

MesajSubiect: Re: Un bloc "fara stapan" - ce e de facut ?   Sam 17 Sept 2011 - 17:03

multumesc pentru raspuns dar nu ma ajuta cu nimic , asa citisem si inainte de a pune acest post

as fi fost incantat cu raspunsuri punctuale

1. Nu e corect ca ASOCIATIA sa se sesizeze si sa remedieze problema , evident pe banii propietarilor ?

2.Cati proprietari trebuie sa isi dea acordul ? Se aplica regula ca la AGA 50%+1 ? Daca se obtine acordul proprietarilor cine trebuie sa raspunda de lucrare, ASOCIATIA sau noi proprietarii (nu e nevoie de licitatie sau de minim 3 oferte?)

3. ce trebuie sa facem noi ca proprietari daca dorim sa schimbam ASOCIATIA , adica sa ne arondam la alta , "unde se face treaba"?


multumesc

p.s. : Legea e interpretabila si fiecare intelege ce vrea , tocmai de aceea am apelat la cineva care speram sa fie "inside" si sa ma lamureasca

Sus In jos
Vasile
Vizitator



MesajSubiect: Infiintare asociatie   Sam 17 Sept 2011 - 22:48

1. Asociatia este formata din proprietari si-acestia trebuie sa sesizeze, inclusiv dumneavoastra. Asociatia sunteti dumneavoastra, membrii, proprietarii asociati. Asa ca trebuie sa sesizati conducerea asociatiei, oamenii pe care-i alegeti in comitetul executiv.

2. In functie de lucrare, de urgenta, de faptul ca aceasta se poate planifica din timp sau nu, daca se face in urma unei avarii..., se poate discuta sau nu de acceptul a jumatate plus unul din numarul participantilor la adunarea generala sau lucrarea se poate executa fara a consulta proprietarii. Comitetul executiv are obligatia sa mentina in stare buna de functionare instalatiile si partile comune ale blocului si daca nu o face poate fi sanctionat conform legii 230/2007 si Hg 1588/2007.
Pentru ca membrii comitetului sa decida asupra unui executant nu este nevoie de lictatie ci doar de analizarea ofertelor prezentate de firmele de profil si gasite de administrator.

3. Termenul de "schimbare a asociatiei" nu exista sau este gresit folosit in aceasta conjunctura. Daca acum sunteti intr-o asociatie mai mare, puteti sa va infiintati o asociatie mica pe un bloc, o scara...
Constituiti un grup de initiativa, studiati legea 230/2007, convocati adunarea generala pe scara respectiva, intocmiti un dosar cu adeziunile, statutul asociatie, tabele, semanturi..., pe care-l depuneti la judecatorul delegat din cadrul directiei de finante din orasul dumneavoastra.
Mergeti la judecatorul delegat si -o sa gasiti pe usa afisate toate documentele pe care trebuie sa le contina dosarul de infiintare a unei asociatii de proprietari.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Un bloc "fara stapan" - ce e de facut ?   

Sus In jos
 
Un bloc "fara stapan" - ce e de facut ?
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Civic Iasi :: Asociatia de proprietari :: Locative-
Mergi direct la: