Conform legii 230/2007 proprietarul este obligat sa depuna la asociatie o copie a actului de proprietate. Cel care tine cartea de imobil, fiind administratorul sau un membru al comitetului, are acces la documentele asociatiei, inclusiv la actele de proprietate.
Asa ca nu trebuie sa-i prezentati separat, acestuia o alta copie a contractului de vanzare-cumparare sau alt act de proprietate, daca l-ati depus odata la asociatie.
In ce priveste actele de identitate, trebuie sa prezentati persoanei care tine carte de imobil, actul de identitate si-aceasta obligatie este prevazuta in OU 97/2005:
Art. 38. - (1) Persoanele care îşi schimbă domiciliul sau îşi stabilesc reşedinţa sunt obligate să ceară înscrierea în cartea de imobil la noua locuinţă în termen de 15 zile de la mutare.
(2) Persoanele care locuiesc în imobil sunt obligate să prezinte actul de identitate responsabilului cărţii de imobil, la solicitarea acestuia, pentru actualizarea cărţii de imobil.