Civic Iasi


 
AcasaAcasa  PortalPortal  CalendarCalendar  GalerieGalerie  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  
Ultimele subiecte
» liste plata Septembrie 2017
Mier 18 Oct 2017 - 17:52 Scris de ciubotaru savasta

» liste plata august 2017
Lun 18 Sept 2017 - 18:15 Scris de ciubotaru savasta

» liste plata iunie 2017
Lun 21 Aug 2017 - 17:49 Scris de ciubotaru savasta

» Lista plata iulie 2017
Vin 21 Iul 2017 - 11:09 Scris de ciubotaru savasta

» Lista plata mai 2017
Lun 19 Iun 2017 - 9:56 Scris de ciubotaru savasta

» Lista plata aprilie 2017
Lun 22 Mai 2017 - 18:04 Scris de ciubotaru savasta

» Lista plata martie 2017
Vin 21 Apr 2017 - 10:35 Scris de ciubotaru savasta

» Vand apartament
Dum 2 Apr 2017 - 13:55 Scris de Toto

» Lista de plata februarie 2017
Mier 29 Mar 2017 - 15:20 Scris de Toto

» Furnizarea apei potabile va fi întreruptă pe străzile G.Ureche și A.Panu (parțial)
Lun 13 Mar 2017 - 10:03 Scris de Toto

» Caut sa cumpar apartament in zona
Mier 1 Mar 2017 - 17:29 Scris de Bogdanvuza

» Lista de plata ianuarie 2017
Lun 27 Feb 2017 - 11:26 Scris de Toto

Octombrie 2017
LunMarMierJoiVinSamDum
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
CalendarCalendar

Distribuiți | 
 

 Proiect statut

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Toto
Admin


masculin
Numarul mesajelor : 474
Varsta : 61
Localizare : Iasi
Stare de spirit : optimist
Data de inscriere : 09/03/2008

MesajSubiect: Proiect statut   Joi 19 Feb 2009 - 9:04

O varianta simplificata, mai generala, care sa dea voie adunarii generale sa se adapteze, rapid la orice schimbare in legislatie , prin hotararile luate . Poate reusim sa o prezentam pe 15 martie in adunarea generala care nu va intruni conditiile..... si sa inmanez atunci vreo 10 exemplare participantilor. Pe 22 cand se va tine adunarea generala indiferent de nr participantilor putem sa-l discutam sa-l aprobam si sa imputernicim noul presedinte sa-l treca prin judecartorie. Interveniti si taiati orice vi se pare ca nu e strict necesar. Cei care au adresa de email o sa le trimit atasat cele 7 pagini.

ASOCIAȚIA DE PROPRIETARI SCALA Str. A. PANU 21, bl. 7Nov, sc B, et.1 IAȘI

STATUTUL
Asociației de Proprietari Scala


1. Denumirea, forma juridică, durata

1.1. Denumirea asociației de proprietari este Asociația de proprietari Scala.
1.2. Asociația de proprietari este persoană juridică română de drept privat, autonomă și nonprofit, constituită în baza prevederilor legale privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari.
1.3. Durata de constituire este nelimitată.
2. Sediul și membrii asociației de proprietari


2.1. Asociației de proprietari Scala are sediul în strada Anastasie Panu, nr. 21, bloc 7 Noiembrie, scara B, etaj 1, cod 700022, localitatea Iași, județul Iași.
2.2. Membrii asociației sunt proprietari ai apartamentelor sau spațiilor cu altă destinație decât cea de locuință, aflate în proprietate exclusivă, persoane fizice sau juridice, din condominiul format din blocurile: 7 Noiembrie
scara A, 7 Noiembrie scara B și Muntenia scara A

3. Scopul și obiectul de activitate

3.1. Scopul constituirii asociației de proprietari este administrarea și gestionarea proprietății comune care, pe lângă drepturi, impune obligații.
3.2. Obiectul de activitate al asociației de proprietari urmarește:
a) asigurarea unei bune funcționări a condominiului ;
b) reglementarea modului de folosire, întreținere, reparare, înlocuire și modificare a părților comune;
c) urmărirea comportării în timp a construcției pe toată durata de existență a acesteia;
d) stabilirea principiilor și criteriilor managementului financiar.
4. Patrimoniul asociației de proprietari
4.1. Mijloacele materiale se compun din: mobilier, unelte, materiale pentru curățenie și iluminat, consumabile necesare
desfășurării activității și altele asemenea, dobândite legal.

4.2. Mijloacele bănești sunt sumele din casă și conturi bancare provenite din:
a) Încasarea cotelor lunare aferente cheltuielilor de intreținere.
b) Fondul de rulment constituit prin contribuția fiecărui proprietar.
c) Fondul de reparații având ca sursă contribuția proprietarilor sau sumele redistribuite din chirii, publicitate, penalizări, etc.
d) Alte sume provenite din sponsorizări, contribuții personale, dobânzi bancare, chirii, publicitate, etc.
5. Structura organizatorică

Adunarea Generală ;

5.1. Asociația de proprietari este condusa de adunarea generală.
5.3. Adunarea generală se întruneste cel putin o dată pe an conform legislatiei.
5.4. Pentru ca hotărârile adunării generale să fie valabile, este necesară prezența majorității membrilor asociați (50%+1), personal sau prin reprezentant. În cazul în care cvorumul nu este întrunit, adunarea generală va fi convocată la o
dată ulterioară, când proprietarii prezenți pot hotărî, cu majoritatea voturilor celor prezenți, asupra problemelor înscrise pe ordinea de zi, indiferent de numărul celor prezenți.

5.5. Fiecare proprietar are dreptul la un vot pentru proprietatea sa; Pentru hotărârile cu privire la stabilirea fondurilor
de investiții pentru consolidare, reabilitare și modernizare, votul fiecărui proprietar are o pondere egală cu cota-parte din proprietatea comună;

5.6. Proprietarul poate fi reprezentat în adunarea generală de către un membru al familiei sau de către un alt membru al asociației care are o împuternicire scrisă și semnată de către proprietarul în numele căruia votează; Un membru al
asociației de proprietari poate reprezenta unul sau mai mulți membri absenți, dacă prezintă împuternicire semnată de către proprietarii în numele cărora votează;

5.7. Hotărârile adunării generale sunt obligatorii și pentru proprietarii din condominiu care nu au fost prezenți la adunarea generală, precum și pentru proprietarii care nu sunt membri ai asociației de proprietari.
5.8. Hotărârile adunării generale se consemnează într-un registru de procese-verbale, care se păstrează la sediul asociației de proprietari; procesul verbal se semnează de membrii comitetului executiv.
5.9. Adunarea generală are următoarele atribuții principale:
a) Alege și revocă din funcție președintele, membrii comitetului executiv și cenzorul sau membrii comisiei de cenzori;
b) Mandatează comitetul executiv reprezentat de președintele asociației pentru angajarea și eliberarea din funcție a
persoanalului;

c) Adoptă sau amendează hotărârile, deciziile, regulile și regulamentele asociației de proprietari;
d) Hotărăște asupra: naturii și volumului mijloacelor materiale și bănești necesare desfășurării activității asociației de proprietari;
e) Hotărăște asupra tuturor problemelor asociației de proprietari în conformitate cu legislația în vigoare.
Comitetul executiv;

5.10. Proprietarii vor alege dintre cei prezenți la adunarea generală membrii comitetului executiv și vor hotărî durata mandatelor lor. Numărul membrilor ce formează comitetul executiv va fi stabilit de adunarea generală a asociației de proprietari, un număr impar și nu mai mic de 3.
5.11. Comitetul executiv va acționa în numele proprietarilor în ceea ce privește administrarea și funcționalitatea condominiului.
5.12. Comitetul executiv, reprezentat de președintele asociației de proprietari, are următoarele atribuții:
a) Duce la îndeplinire hotărârile adunării generale și urmărește respectarea prevederilor legale și statutului asociației de proprietari;
b) Emite decizii scrise pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor adunărilor generale cu respectarea prevederilor legale, statutului, precum și alte decizii ce privesc activitatea asociației de proprietari;
c) Întocmește proiectul bugetului de venituri și cheltuieli și pregătește desfășurarea adunărilor generale;
d) Reglementează folosirea, întreținerea, repararea și modificarea părților proprietății comune, decide cu privire la consumurile aferente proprietății comune, în conformitate cu legislatia în vigoare;
e) Supraveghează desfășurarea tuturor activităților din cadrul asociației de proprietari, în mod special situația încasărilor și plăților;
f) Inițiază acțiuni in instanță sau apără în procese, în numele asociației de proprietari sau în numele proprietarilor membri ai asociației, interesele legate de clădire;
g) Stabilește sistemul propriu de penalizări ale asociației de proprietari pentru restanțele afișate pe lista de plată ce
privesc cheltuielile asociației de proprietari;

h) Gestionează situațiile excepționale și de criză;
i) Exercită alte atribuții care i-au fost conferite prin hotărârile adunării generale sau prin legislatie;.
5.13. Ședințele comitetului executiv se desfășoară lunar și pot fi convocate de președintele asociației de proprietari sau de jumătate plus unu din numărul membrilor comitetului.
5.14. Deciziile comitetului executiv se consemnează în registrul de decizii al comitetului executiv și se aduc la cunoștință
proprietarilor prin afișare la avizier.

5.15. Comitetul executiv angajează sau demite personalul, încheie sau reziliază contracte în ceea ce privește activitatea de administrare și întreținere a clădirii, a părților comune de construcții, a instalațiilor, precum și pentru alte activități conforme cu scopul asociației de proprietari: administrare, contabilitate, casierie, îngrijire, mecanică, instalații etc.
5.16. Comitetul executiv preia toate obligațiile și răspunderile privind activitatea de management pe perioada cât asociația nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indiferent de cauze.
Comisia de cenzori;

5.17. Proprietarii vor alege dintre cei prezenți la adunarea generala un cenzor sau o comisie de cenzori, vor hotărî numărul membrilor acestora și durata mandatului.
5.18. Dacă dintre membrii asociației de proprietari nu se poate alege cenzorul sau comisia de cenzori, atunci adunarea generală va mandata comitetul executiv pentru angajarea unui cenzor din afara asociației de proprietari, pe bază de contract sau convenție de prestări de servicii conform legii.
5.19. Cenzorul sau cenzorii aleși ai asociației de proprietari pot fi remunerați pe baza unui contract de mandat, conform
hotărârii adunării generale a proprietarilor.

5.20. Cenzorul sau comisia de cenzori a asociației de proprietari are, în principal, următoarele atribuții:
a) Verifică legalitatea actelor și documentelor întocmite, a hotărârilor, deciziilor, regulilor și a regulamentelor;
b) Verifică gestiunea financiar-contabilă;
c) Cel puțin o dată pe an, întocmește și prezintă adunării generale rapoarte asupra activității și gestiunii asociației de
proprietari, propunând măsuri.

Președintele asociației

5.21. Președintele asociației de proprietari este ales de adunarea generala.
5.22. Președintele asociației de proprietari urmărește îndeplinirea obligațiilor ce revin proprietarilor și punerea în aplicare a deciziilor comitetului executiv.
5.23. Președintele asociației de proprietari urmărește ținerea la zi a documentelor privitoare la activitatea asociației de
proprietari.

5.24. În cazul în care președintele se află în imposibilitatea de a-și exercita atribuțiile, acestea vor fi îndeplinite de către un vicepreședinte, numit de președintele asociației de proprietari dintre membrii comitetului executiv, urmând ca în termen de 90 de zile de la data când s-a constatat indisponibilitatea să fie convocată o adunare generală pentru a alege un nou președinte.
5.25. Președintele asociației de proprietari poate fi remunerat, pe bază de contract de mandat, în limitele bugetului de venituri și cheltuieli aprobat prin hotărâre a adunării generale.
5.26. Asociația de proprietari este reprezentată de președinte la încheierea și derularea contractelor . Acesta își asumă obligații în numele asociației; reprezintă asociația de proprietari împotriva unor terți, inclusiv în acțiunile judecătorești inițiate de asociație împotriva unui proprietar, membru al asociației, care nu și-a îndeplinit obligațiile statutare față de asociație sau în procesele inițiate de unul dintre proprietari, care contestă o decizie a asociației;
5.27. Verifică cererile, reclamațiile și sesizările de la proprietari sau terți, pe care le supune dezbaterii comitetului executiv;
5.28. Îndeplinește orice alte atribuțiuni conform legislației.



Ultima editare efectuata de catre Toto in Dum 22 Feb 2009 - 18:01, editata de 1 ori
Sus In jos
http://scala.forumgratuit.ro
Toto
Admin


masculin
Numarul mesajelor : 474
Varsta : 61
Localizare : Iasi
Stare de spirit : optimist
Data de inscriere : 09/03/2008

MesajSubiect: Proiect statut   Joi 19 Feb 2009 - 9:06

continuare2

6. Administrarea asociației de proprietari

6.1. Activitatea de administrare a condominiului include activități de administrare tehnică, de contabilitate și casierie.
6.2. Asociația de proprietari angajează personae fizice pentru funcția de administrator sau încheie contracte cu persoane juridice pentru realizarea, sau furnizarea serviciilor necesare administrării, întreținerii, investițiilor și reparațiilor asupra proprietății comune.
6.3. Administratorul trebuie să prezinte garanții morale, materiale și profesionale acceptate de comitetul executiv al asociației de proprietari pe care urmează să o administreze.
6.4. Administratorul asigură managementul de proprietate al condominiului prin prestarea serviciilor conform atribuțiilor, obligațiilor și responsabilităților atribuite de comitetul executiv, în condițiile legislației în vigoare; îndeplinește orice alte obligații prevăzute de lege, precum și cele stabilite prin contractul încheiat cu asociația de proprietari.
6.5. Contabilul răspunde de organizarea și conducerea contabilității, în condițiile legii, conform obligațiilor prevăzute în contractul încheiat cu asociația de proprietari.
6.6. Casierul răspunde de efectuarea operațiunilor de încasări și plăți în numerar, cu respectarea prevederilor legale.
7. Veniturile și cheltuielile asociației de proprietari
7.1. Pentru fiecare an fiscal ce urmează, comitetul executiv va pregăti și va prezenta în adunarea generală un buget anual de venituri și cheltuieli, suficient pentru a acoperi cheltuielile asociației de proprietari, inclusiv fondurile necesare. Bugetul de venituri și cheltuieli se aprobă prin votul majorității simple a adunării generale a asociației de proprietari.
7.2. Toți proprietarii au obligația să plătească lunar, conform listei de plată afișată cotele de cheltuieli, inclusiv cele ferente fondurilor asociației de proprietari.
7.3. Veniturile obținute de asociația de proprietari din activități economice sau din alte activități desfășurate se evidențiază ca fond special și se vor utiliza pentru îmbunătățirea confortului și eficienței condominiului, pentru repararea proprietății comune; În aceste venituri se cuprind și cele obținute din închirierea unor spații aflate în proprietate comună indiviză, a spațiilor pentru instalarea de reclame, firme luminoase, precum și alte venituri obținute din orice sursă, în condițiile legii. Aceste venituri se constituie ca surse proprii ale asociației de proprietari, nu se plătesc proprietarilor, nu pot fi folosite la constituirea sau la completarea fondului de rulment și nu pot fi folosite la plata facturilor emise de furnizorii de servicii publice de utilități.
7.4. Cheltuielile asociației de proprietari sunt următoarele:
a) cheltuieli pe cota-parte indiviză, în funcție de suprafața utilă a proprietății;
b) cheltuieli pe număr de persoane care locuiesc sau desfășoară activități în proprietăți individuale;
c) cheltuieli pe consumuri individuale;
d) cheltuieli pe beneficiari, aferente serviciilor individuale ale proprietarilor, dar gestionate financiar prin intermediul
asociației de proprietari;

e) cheltuieli pe consumatori tehnici;
f) cheltuieli de altă natură.
7.5. Cheltuielile efectuate de asociația de proprietari pentru plata unor servicii de utilități publice sau de altă natură, legate de proprietățile individuale din condominiu și care nu se facturează individual pe fiecare dintre acestea, se repartizează după același criteriu care a stat la baza emiterii facturii.
7.6. Fondul de rulment este suma necesară pentru achitarea în avans (anterior afișării listelor) a facturilor furnizorilor de
servicii și acoperirea cheltuielilor administrative.
Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesară pentru acoperirea cheltuielilor lunare înregistrate de asociația de proprietari în anul expirat, conform legii.
7.7. Fondul de rulment încasat se poate restitui în situația pierderii calitații de proprietar, dacă prin actele de transmitere a dreptului de proprietate sau a folosinței locuinței nu se stipulează altfel, precum și în situațiile în care cheltuielile
lunare scad, la cererea proprietarului.

7.8. Fondul de reparații se aprobă prin hotărârea adunării generale. Se formează prin contribuția aferentă fiecărei proprietăți conform legii și se completează cu sumele provenite din alte venituri: chirii și taxe instituite de asociație pentru folosința spațiilor și/sau a instalațiilor comune de către proprietarii din asociație sau de către persoane fizice sau juridice dinafara asociației.
7.9. Fondul de reparații constituie sursa principală de plată a lucrărilor de reparații, întreținere a spațiilor și instalațiilor comune. Suma încă nefolosită, nu se restituie depunătorului și rămâne la asociație chiar la pierderea calitatii de asociat.
7.10. Cotele de contribuție la cheltuielile asociației de proprietari, calculate pentru fiecare proprietar din condominiu, vor fi
achitate de aceștia în termenul legal de plată, care trebuie să fie înscris în lista de plată respectivă.

8. Drepturile și obligațiile proprietarilor
8.1. Membrii asociației de proprietari au dreptul să participe la adunarea generală a proprietarilor, să candideze, să aleagă și să fie aleși în structura organizatorică a asociației de proprietari. Pentru a beneficia de dreptul de a fi ales, persoana în cauză trebuie să aibă capacitate deplină de exercițiu.
8.2. Proprietarii au dreptul să cunoască toate aspectele ce țin de activitatea asociației și au acces, la cerere, la orice document al acesteia.
8.3. Proprietarul poate aduce îmbunătățiri sau modificări proprietății sale individuale, cu respectarea prevederilor legale referitoare la autorizarea de către autoritatea publică locală a modificărilor constructive.
8.4. Proprietarul este obligat să mențină proprietatea sa individuală în stare bună, pe propria cheltuială.
8.5. Cu un preaviz de 5 zile, proprietarul este obligat să accepte accesul în apartamentul sau în spațiul său al unui delegat al asociației, atunci când este necesar să se inspecteze, să se repare ori să se înlocuiască elemente din proprietatea comună, la care se poate avea acces numai din respectivul apartament sau spațiu. Fac excepție cazurile de urgență, când accesul se poate face fără preaviz.
8.6. Dacă proprietarul unui apartament ori spațiu sau oricare altă persoană care acționează în numele său provoacă daune oricărei părți din proprietatea comună sau unui alt apartament ori spațiu, respectivul proprietar sau respectiva
persoană are obligația să repare stricăciunile ori să plătească cheltuielile pentru lucrările de reparații.

8.7. Proprietarii care își înstrăinează apartamentele sau spațiile cu altă destinație decât aceea de locuință sunt obligați ca la întocmirea formelor de înstrăinare să facă dovada achitării la zi a cotelor de contribuție la cheltuielile asociației de
proprietari.

8.8. Fiecare proprietar este obligat să iși mențină proprietatea imobiliară (proprietatea individuală și cota-parte de proprietate comună indiviză aferentă acesteia) în bună stare și este răspunzător de daunele provocate din cauza neîndeplinirii acestei obligații.
8.9. Proprietarii de apartamente și spații cu altă destinație decât cea de locuință, indiferent dacă fac parte sau nu din asociația de proprietari, sunt obligați să platească cotele de întreținere obișnuite sau speciale către asociația de proprietari, pentru a se putea acoperi toate cheltuielile comune ale clădirii.
8.10. Proprietarul are datoria să semnaleze în timp util orice problemă care apare la instalațiile de folosința comună.
8.11. Proprietarii care nu participă la luarea hotărârilor, deciziilor și la desfăurarea activităților în cadrul asociației de proprietari, au obligația să le respecte și să nu aducă prejudicii morale celorlalți proprietari asociați sau celor care desfăoșară activități pentru asociație.
8.12. Pentru spații sau elemente din proprietatea comună folosită în interes personal, proprietarii au obligația să încheie cu asociația de proprietari contracte de închiriere sau alte contracte legale ce se negociză cu comitetul executiv.
8.13. Fiecare proprietar, chiriaș sau ocupant al unui apartament ori spațiu cu altă destinație decât cea de locuință are obligația să se conformeze legilor, prezentului statut, regulilor, regulamentelor, hotărârilor și deciziilor adoptate legal de asociația de proprietari.

9. Dizolvarea asociației de proprietari

9.1. Asociația de proprietari se va putea dizolva în următoarele cazuri:
a) Când scopul pentru care a fost legal înființată nu se îndeplinește;
b) Prin hotărârea adunării generale a asociației de proprietari, în vederea schimbării structurii sau divizării acesteia.
c) În cazuri pervăzute de lege.
9.2. În momentul dizolvării patrimoniul asociației de proprietari va fi distribuit proprietarilor proporțional cu cotele-părți din proprietatea comună sau, dacă este cazul, după cota de participare a proprietarilor la constituirea bunurilor asociației , după lichidarea datoriilor conform legii.

10. Dispoziții finale
10.1. Activitatea asociației de proprietari se desfășoară cu respectarea legislației muncii, a legislației din domeniul financiar-contabil, sănătate, administrație locală, reglementări stabilite de ministere de resort și consiliul local.
10.2. În oricare situație, problemă de administrare a asociației, drepturi, obligații, necuprinse în actualul statut, se aplică legislația actuală sau viitoare în materie.
10.3. În cazul schimbării legislației, comitetul executiv sub conducerea presedintelui, va aplica legislația nouă, chiar dacă nu corespunde cu actualul statut, fără a fi nevoie să se modifice statutul.
10.4. Solutionarea litigiilor dintre asociația de proprietari și terțe persoane fizice sau juridice române este de competența instanțelor judecătorești române.
10.5. Pentru recuperarea debitelor și a penalizărilor aferente, asociația de proprietari va putea chema în justiție pe cei care nu iși achita sumele datorate mai mult de 90 de zile. Executarea hotărârilor judecâtorești se va face conform legii.
10.6. Prezentul statut a fost redactat în 3 exemplare.

Adoptat în adunarea generală a Asociației de Proprietari Scala din data de 22.03.2009

_________________
Cu mici exceptii avem vecini normali!


Ultima editare efectuata de catre Toto in Dum 22 Feb 2009 - 18:25, editata de 4 ori
Sus In jos
http://scala.forumgratuit.ro
Toto
Admin


masculin
Numarul mesajelor : 474
Varsta : 61
Localizare : Iasi
Stare de spirit : optimist
Data de inscriere : 09/03/2008

MesajSubiect: Proiect statut   Joi 5 Mar 2009 - 7:53

Lecturati, va rog, proiectul de Statut.
Am facut si gasiti la asociatie peste 30 exemplare de Statut, Legea 230 si Normele.

_________________
Cu mici exceptii avem vecini normali!
Sus In jos
http://scala.forumgratuit.ro
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Proiect statut   

Sus In jos
 
Proiect statut
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Civic Iasi :: Asociatia de proprietari :: Locative-
Mergi direct la: